유키 사에구사 Yuki SAEGUSA

유키 사에구사
1987
일본

Eventually, the scenery of the world is transformed into each person’s unique picture plane. Yuki SAEGUSA (b. 1987) aims to capture the subjective world reconstructed in consciousness by an individual’s complex memories and perspectives on the canvas. The title of Kukuzen “Tent” (2022) derived from a passage in Zhuangzi’s “Dream of Butterflies.” The word pronounced as ‘Kukuzen (栩栩然)’ in Japanese is an onomatopoeic word expressing the appearance of a butterfly flying. A small tent appears in the middle of a surreal field delicately depicted with a fine brush. A small unidentified animal in the lower right corner of the screen is busy exploring an unfamiliar world. The artist emphasizes that both the reality of everyday life and the world within the painting are her true present.

 

Yuki SAEGUSA was born in Nagano, Japan, in 1987. She received her BFA in Oil Painting at Nagoya University of the Arts  in 2010. She has held solo exhibitions at various institutions such as Gallery A (Shizuoka, Japan, 2022), Yebisu Art Labo  (Aichi, Japan, 2022; 2017; 2013; 2012), as well as group exhibitions held at ARARIO GALLERY SEOUL (Seoul, Korea, 2024), Bunkamura Gallery (Tokyo, Japan, 2023), ARARIO GALLERY SHANGHAI (Shanghai, Korea, 2022), Ginza Tsutaya Books (Tokyo, Japan, 2021), Nagoya Denki Community Hall (Aichi, Japan, 2017) and more. Her works are collected by institutions such as Nagoya University of the Arts, and more.

유키 사에구사(b. 1987)는 개인의 복합적인 기억 및 관점에 의해 의식 속에서 재구성된 주관적 세계를 화폭에 담고자 한다. 〈쿠쿠젠(栩栩然) “텐트”〉(2022)의 제목은 장자가 묘사한 호접지몽(胡蝶之夢)의 한 대목을 차용한 것이다. 일본어로 ‘쿠쿠젠’으로 발음되는 단어는 나비가 나는 모습을 표현하는 의태어다. 섬세한 필치로 묘사한 초현실적 들판 가운데 조그만 텐트가 보인다. 화면 우측 하단의 수풀 속에 등장한 정체 모를 작은 동물이 바쁜 기색으로 낯선 세계를 탐험 중이다. 작가는 일상의 현실과 화면 속 세상 양측이 모두 자신의 진실된 현재임을 강조한다.

 

유키 사에구사는 1987년 나가노에서 태어났다. 2010년 일본 아이치 나고야예술대학교 유화과 학부를 졸업했다. 갤러리 A(시즈오카, 일본, 2022), 에비수 아트랩(아이치, 일본, 2022; 2017; 2013; 2012) 등에서 개인전을 개최했다. 아라리오갤러리 서울(서울, 한국, 2024), 분카무라 갤러리(도쿄, 일본, 2023), 아라리오갤러리 상하이(상하이, 중국, 2022), 긴자 츠타야 서점(도쿄, 일본, 2021), 나고야 전기문화회관(아이치, 일본, 2017) 등의 기관이 연 단체전에 참여했다. 나고야예술대학 등의 기관이 그의 작품을 소장하고 있다.

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