Scott Young
Scott Young explores how the amalgamation of robust individualism and media simulation in his work subtly dictates behaviors. Reflecting on his adolescence when his family relocated to farmland, he began questioning the profound impact of 1990s popular country and western music on shaping his values. This inquiry draws significant inspiration from the complexity of today’s socio-political environment and the cyclical nature of images becoming increasingly abstracted through it. Through trompe l’oeil technique, Scott portrays the texture of wood onto canvas, delving into country interiors, depictions of rural estates, the impact of deforestation on small community livelihoods, and the intersection of barn quilts. Barn Quilts are vibrant, bold, and geometric artworks showcasing American art and culture represented in wood and aluminum. These pieces symbolize the longing and belief systems influenced by the ‘simpler and better times’, often hung prominently above barn doors. Exploring the conceptual potential of trompe l’oeil, predominantly used in upscale interiors, this decoration engages with Frank Stella’s Black painting series, confronting the pragmatism of high modernism.
스캇 영은 견고한 개인주의와 미디어의 시뮬레이션을 결합하여 제조된 이상이 어떻게 미묘하게 행동을 지시하는지에 대해 탐구한다. 작가는 청소년기에 가족이 농지로 이주했던 시절을 떠올리며 1990년대 대중적인 컨트리 및 웨스턴 음악이 자신의 성장 가치관을 형성하는 데 얼마나 큰 영향을 미쳤는지 의문을 갖기 시작했다. 이 탐구는 현재의 사회 정치적 환경의 복잡성과 이를 통해 더욱 추상화되는 이미지의 순환에서 크게 영감을 받았다. 스캇은 트롱프뢰유 기법 trompe l’oeil (평면적인것을 입체적으로 표현하는 기법)을 통해 나무 질감을 캔버스 위에 그려내면서 컨트리 인테리어, 사유 재산의 묘사, 벌목이 작은 마을 공동체에 미치는 영향, 헛간 퀼트의 교차점을 탐구한다. Barn Quilts는 목재와 알루미늄으로 표현되는 미국의 예술과 문화를 보여주는 화려하고 대담하며 기하학적인 작품이다. 이는 헛간의 문 위에 크고 높게 걸리는 퀼트 장식을 표현한 것으로, “더 단순하고 좋은 시절”에 영향을 받은 동경과 신념 체계를 암시한다. 고급 인테리어에 주로 사용되는 트롱프뢰유의 개념적 잠재력을 탐구하는 이 장식은 프랭크 스텔라 Frank Stella의 Black painting 시리즈를 재구성하여 하이 모더니즘의 실용주의와 대면한다.