Tai Shani

타이 샤니
1976
United Kingdom

Tai Shani’s artistic practice, comprising performance, film, photography, and
installation, uses experimental writing as a guiding method. Oscillating between
theoretical concepts and visceral details, Shani’s texts attempt to create poetic
coordinates in order to cultivate, fragmentary cosmologies of marginalised
nonsovereignty. Taking cues from both mournful and undead histories of reproductive
labour, illness and solidarity, her work is invested in recovering feminised aesthetic
modes – such as the floral, the trippy or the gothic – in a register of utopian militancy.
In this vein, the epic, in both its literary long-form and excessive affect, often shapes
Shani’s approach: Her long-term projects work through historical and mythical
narratives, such as Christine de Pizan’s allegorical city of women or the social history
of psychedelic ergot poisoning. Extending into divergent formats and collaborations.
Shani’s projects examine desire in its (infra-)structural dimension, exploring a realism
that materially fantasises against the patriarchal racial capitalist present. Tai Shani is
the joint 2019 Turner Prize winner together with Lawrence Abu Hamdan, Helen
Cammock and Oscar Murillo. Her work has been shown extensively in Britain and
internationally.

공연, 영화, 사진 등으로 구성된 타이샤니의 예술적 실천
설치에서는 실험적인 글쓰기를 안내 방법으로 사용합니다. 사이에서 진동
이론적 개념과 본능적인 세부 사항을 통해 Shani의 텍스트는 시적 창조를 시도합니다.
소외된 사람들의 단편적인 우주론을 배양하기 위해 조정합니다.
비주권. 슬픔에 잠긴 생식 역사와 언데드 역사 모두에서 단서를 얻습니다.
노동, 질병, 연대를 통해 그녀의 작업은 여성화된 미학을 회복하는 데 투자됩니다.
유토피아적 전투성을 나타내는 꽃무늬, 삼중풍, 고딕 양식 등의 모드.
이러한 맥락에서 서사시는 문학적으로 긴 형식과 과도한 정서 측면에서 종종 형태를 형성합니다.
Shani의 접근 방식: 그녀의 장기 프로젝트는 역사와 신화를 통해 이루어집니다.
Christine de Pizan의 우화적인 여성 도시 또는 사회사와 같은 이야기
환각적인 맥각 중독. 다양한 형식과 협업으로 확장.
Shani의 프로젝트는 (인프라) 구조적 차원에서 욕망을 조사하고 현실주의를 탐구합니다.
그것은 현재의 가부장적 인종 자본가에 대한 실질적인 환상을 가지고 있습니다. 타이 샤니는
로렌스 아부 함단(Lawrence Abu Hamdan), 헬렌(Helen)과 함께 2019년 터너상 공동 수상자
캐먹(Cammock)과 오스카 무리요(Oscar Murillo). 그녀의 작품은 영국과 영국에서 광범위하게 전시되었습니다.
국제적으로.

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